Modern didactics in contemporary education
Abstract
Full Text:
pdfReferences
M. Golka, „Czym jest społeczeństwo informacyjne?”, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, ROK LXVII, vol. 4, 2005, pp. 254.
Z. Bauman, „Płynna nowoczesność,” Kraków: Wydawnictwo Literackie, 2006, pp. 209
M. Kąkolewicz, „Technologie informacyjne a konieczność zmiany paradygmatów edukacji,” p.4; http://e-edukacja.net/siodma/referaty/Sesja_1_2.pdf, [access: 02.06.2015]
E. Bendyk, „Sieciaki,” http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,6142538,Sieciaki.html [access: 15.06.2012]
J. Morbizer, „Dzieci sieci – inne mózgi, nowe koncepcje edukacyjne,” Edunews, http://www.edunews.pl/badania-i-debaty/badania/2038-dzieci-sieci-inne-mozgi-nowe-koncepcje-edukacyjne, [access: 10.02.2015]
M. Prensky, “Digital Game-Based Learning,” Saint Paul: Paragon House, 2001; M. Prensky, “Don’t Bother Me Mom – I’m Learning,” Saint Paul: Paragon House, 2006. K.Robinson, „Zmiana paradygmatu w edukacji,” https://www.youtube.com/watch?v=_wxcXd5Cnv8, [access: 01.06.2015]
M. Polak, „Cyfrowi tubylcy i imigranci,” http://www.slideshare.net/edunews/cyfrowi-tubylcy-i-imigranci#14345075238891&fbinitialized, [access: 13.06.2015]
Ibidem
J.D.M. Underwood, “Rethinking the Digital Divide: impacts on student-tutor Relationships,” European Journal of Education, vol. 42, no. 2, 2007, pp. 219-220
J. Morbitzer, „Szkoła w pułapce Internetu,” http://www.up.krakow.pl/ktime/ref2010/
morbitz.pdf, [access: 23.03.2012]
K. Robinson, „Zmiana paradygmatu w edukacji,” https://www.youtube.com/watch?v=_wxcXd5Cnv8, [access: 01.06.2015]
R. Lorens, „Nowe technologie w edukacji,” Warszawa-Bielsko-Biała: Wydawnictwo Szkolne PWN, 2011, pp. 20
D. Klus-Stańska, „Renesans (?) nauczania czynnościowego,” Warszawa 2003, pp. 68
Ibidem, pp. 20
Ibidem, pp. 21
www.edugames.pl, [access: 11.06.2015]
R. Lorens, „Nowe technologie…,” op. cit., pp. 23
Ibidem, pp. 25
Ibidem, pp. 27-28
M. Prensky, “Digital Game-Based Learning,” Saint Paul: Paragon House, 2001; M. Prensky, “Don’t Bother Me Mom – I’m Learning,” Saint Paul: Paragon House, 2006.
R.M. Palloff, K. Pratt, “Building Online Learning Communities,” San Francisco: John Wiley & Sons Inc., 2007
C.J. Bonk, “The World is Open. How Web Technology is Revolutionizing Education,” San Francisco: Jossey-Bass, 2009
A. Collins, R. Halverson, “Rethinking Education in the Age of Technology. The Digital Revolution and Schooling in America,” Nowy Jork: Teachers Collage Press, 2009
I. Jukes, T. McCain, L. Crockett, “Understanding the Digital Generation. Teaching and Learning in the New Digital Landscape,” Kelowna: 21st Century Fluency Project Inc., 2010
http://www.macfound.org/site/c.lkLXJ8MQKrH/b.3599935/k.1648/John_D__Catherine_T_MacArthur_Foundation.htm and i.e. http://www.macfound.org/site/c.lkLXJ8MQKrH/b.5852879/k.70B9/ReImagining_Learning __Quest_to_Learn.htm, [access: 30.10.2010]
M. Kąkolewicz, „Technologie informacyjne a konieczność zmiany paradygmatów edukacji,” op. cit.
K. Robinson, „Zmiana paradygmatu w edukacji,” op. cit.
M. Tanaś, „Dydaktyczny kontekst kształcenia na odległość,” in Pedagogika@środki informacyjne i media, Edit: M. Tanaś, Kraków: Impuls, 2004, pp. 36-37
K. Kruszewski, „Słowiki i wróble,” in Pedagogika@środki informacyjne i media, Edit: M. Tanaś, Kraków: Impuls, 2004, pp. 16
Ibidem, pp. 3.
Ibidem, pp. 10.
M. Tanaś, „Dydaktyczny kontekst…,” op. cit., pp. 41.
http://nowoczesnaedukacja.com/nowoczesna-edukacja-w-polsce.html, [access:11.06.2015]
http://www.seo2.npseo.pl/seo_stats_quality, [access: 11.06.2015, sign-in required].
Regulation of Minister of National Education dated 10 May 2013, changing the regulation on pedagogical supervision (Journal of Laws of 2004. No. 256, item. 2572, as amended)
http://www.nadzorpedagogiczny.edu.pl/, [access: 11.06.2015].
Refbacks
- There are currently no refbacks.
International Journal of Electronics and Telecommunications
is a periodical of Electronics and Telecommunications Committee
of Polish Academy of Sciences
eISSN: 2300-1933